Wednesday, May 4, 2022

Selamat Hari Raya 2022

 Salam Semua,... Selamat hari raya... mintak maaf lah eh..tapi posting posting yang memarahi org sg isi minyak (walaupon Ron97, VPOWER) dan apa2 lain...really now getting on my nerves....

Enuff talk lah.. SHUT THE FRIGGING BORDER DOWN! We don't need all the critics and noisy motorbikers. I hate those noisy and reckless bikers! Jangan kasi orang Singapore masuk langsung ok?!
Give you business also KPKB .... while at it... we stop all ships going to PTP and Port Klang too k...
Dulu yang mulut longkang selalu kata...MENYEMAK JER ORANG SINGAPORE NI.. tak sedar sedar lagi ker? 2 tahun tutup..yang mampos rakyat Malaysia yang kerja di Singapura..kerana gaji di KL RENDAH SEKALI..tak setimpal kerja.. Doctor di HKL gaji RM5000 banding houseman S$4000..cleaner pon dapat $3000! JB terus jadi macam changlun / kelantan...kedai tutup abis.... Nak lagi ker??
INGAT SIKIT.. Kerajaan dah tak cukup duit..nak sumbat dalam ATM pon BNM tak cukup... Barangan kita mahal giler kerana supply chain kita bottle necked kat Port Klang etc compared to SG... tak sampai 6 jam... kapal dah unload+loaded up+refuelled. Kita? 3 hari masih sangkut.
Kita kalau border tutup, orang SG boleh belanja di tempat lain....Australia ke.. Bangkok ke.. London ke....flight banyak.. dialu alukan lagi pelancong yang berbelanja di tempat mereka. Kita yang merantau di pulau penjara nie mencari sesuap nasi..kerana susah payah di tanah sendiri.... Ramai, setakat SPM je boleh digajikan lebih dari seorang doktor di Malaysia.... untuk kesenangan anak dan keluarga di Malaysia.
Don't make our lives more miserable. Kitorang pon terpaksa pakai kenderaan SG pasal nak bayar VEP etc MAHAL GILER!

Really frust lah.

No comments:

Post a Comment

Do Follow me on Facebook & like us!